Постинг
06.06.2013 09:24 -
Етюд за птици, орган и синтезатор
Автор: gora
Категория: Изкуство
Прочетен: 1301 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 06.06.2013 20:16
Прочетен: 1301 Коментари: 0 Гласове:
3
Последна промяна: 06.06.2013 20:16
Защо харесвам сцената?
Сигурно заради удоволствието едновременно да бъда там и да ме няма.
Там, заради очите, които гледат, заради гласа, който звучи…
И не там – заради думите, които са на никой и музиката, която поражда материя през своята безтелесност.
Мисля, че и поезията, и музиката са сгъстено познание. Ключ, който не ти принадлежи. Дарба, която не е твоя и затова трябва да се споделя.
Винаги съм се чудила как хората се събират, за да мълчат и гледат заедно, за да мълчат и слушат в едновременност, преживявайки индивидуалното чрез своята всеобщност.
Дали ритуалът на изживяването, което е на ние, но и на теб, не подсилва чувствата, така както инструментите в оркестъра разрастват всяка тема и звук, довеждайки ги до тяхното съвършенство?
Бих искала да видя не само тишината, но и цветовете на затаеното заедно, в което всеки живее себе си, пристъпвайки в другия. Ако имах очи за това съзаклятие, сигурно щях да съзра многобройните му пулсации и форми извън играта “осветворяване” върху битието на сцената.
Сега мога да ги отгатвам.
Магията принадлежи на изкуството, а то се случва в границите на избраното и подарено от другите смълчано време.
Да се смълчиш пред нещо или пред някого е акт на споделяща любов. Тя е почти Божествена, защото очаква, но не иска нищо.
Колкото повече се повтаря нейното безмълвие, толкова повече расте и силата на творящия огън.
Артистът търси сцената и сцената търси артиста. А двамата копнеят по своята публика. В сливането на безмълвието с гласа, на тишината с музиката, на цветовете с мрака и на притихналите с танцуващите тела, се случва невидимото “после” и “над”, което дописва всяко произведение и е цел на всяко изкуство.
Интимната публичност и общността на тази интимност са техните велики кодове.
Понякога обичам повторенията.
Както снощи. В университетския театър на Нов български университет.
Сцената бе друга. Вдъхновението ново. Спектакълът - уж вече преживян. А поводът 40-годишнината от създаването на първия български електронен орган от Симо Лазаров..
Но синтезаторите и органът прииждаха, виолата извайваше, ударните изригваха безмилостно, китарите дописваха и спомняха, саунд дизайнът рисуваше, а цветовете оркестрираха в електронни синкопи.
Музиката дойде чрез изпълненията и композициите на проф. Симо Лазаров, доц. Росица Бечева, Николай Плачков, Стела Атанасова, японеца Исао Томита и неподражаемия Вангелис - в “Келтска приказка”, “Птицата”, “Прелюд”,”РоСтел”, “Сливания с приказността” и “Възхвала на Бах”.
Инструментите вилнееха под техните пръсти със съучастието на Самуил Пилев (китара), Явор Лазаров (синтезатор), Яни Стратев и Георги Михалков (китари), Христо Михалков (бас), Венцислав Иванов (ударни), Симеон Иванов (тонрежисура) и Венцислав Йорданов (ръководител звук).
За предизвикателството да изтанцуват музиката се погрижиха Илиана Петрова-Салазар и Мишо Паунов в своя пърформънс. Думите бяха на Силвия чрез “Пришълка”. А промисълът – вероятно на всички, които носят души и “пера”.
За да летят, да пишат и да обличат гласа.
Сигурно заради удоволствието едновременно да бъда там и да ме няма.
Там, заради очите, които гледат, заради гласа, който звучи…
И не там – заради думите, които са на никой и музиката, която поражда материя през своята безтелесност.
Мисля, че и поезията, и музиката са сгъстено познание. Ключ, който не ти принадлежи. Дарба, която не е твоя и затова трябва да се споделя.
Винаги съм се чудила как хората се събират, за да мълчат и гледат заедно, за да мълчат и слушат в едновременност, преживявайки индивидуалното чрез своята всеобщност.
Дали ритуалът на изживяването, което е на ние, но и на теб, не подсилва чувствата, така както инструментите в оркестъра разрастват всяка тема и звук, довеждайки ги до тяхното съвършенство?
Бих искала да видя не само тишината, но и цветовете на затаеното заедно, в което всеки живее себе си, пристъпвайки в другия. Ако имах очи за това съзаклятие, сигурно щях да съзра многобройните му пулсации и форми извън играта “осветворяване” върху битието на сцената.
Сега мога да ги отгатвам.
Магията принадлежи на изкуството, а то се случва в границите на избраното и подарено от другите смълчано време.
Да се смълчиш пред нещо или пред някого е акт на споделяща любов. Тя е почти Божествена, защото очаква, но не иска нищо.
Колкото повече се повтаря нейното безмълвие, толкова повече расте и силата на творящия огън.
Артистът търси сцената и сцената търси артиста. А двамата копнеят по своята публика. В сливането на безмълвието с гласа, на тишината с музиката, на цветовете с мрака и на притихналите с танцуващите тела, се случва невидимото “после” и “над”, което дописва всяко произведение и е цел на всяко изкуство.
Интимната публичност и общността на тази интимност са техните велики кодове.
Понякога обичам повторенията.
Както снощи. В университетския театър на Нов български университет.
Сцената бе друга. Вдъхновението ново. Спектакълът - уж вече преживян. А поводът 40-годишнината от създаването на първия български електронен орган от Симо Лазаров..
Но синтезаторите и органът прииждаха, виолата извайваше, ударните изригваха безмилостно, китарите дописваха и спомняха, саунд дизайнът рисуваше, а цветовете оркестрираха в електронни синкопи.
Музиката дойде чрез изпълненията и композициите на проф. Симо Лазаров, доц. Росица Бечева, Николай Плачков, Стела Атанасова, японеца Исао Томита и неподражаемия Вангелис - в “Келтска приказка”, “Птицата”, “Прелюд”,”РоСтел”, “Сливания с приказността” и “Възхвала на Бах”.
Инструментите вилнееха под техните пръсти със съучастието на Самуил Пилев (китара), Явор Лазаров (синтезатор), Яни Стратев и Георги Михалков (китари), Христо Михалков (бас), Венцислав Иванов (ударни), Симеон Иванов (тонрежисура) и Венцислав Йорданов (ръководител звук).
За предизвикателството да изтанцуват музиката се погрижиха Илиана Петрова-Салазар и Мишо Паунов в своя пърформънс. Думите бяха на Силвия чрез “Пришълка”. А промисълът – вероятно на всички, които носят души и “пера”.
За да летят, да пишат и да обличат гласа.
Студентско рок турне организират от НБУ
Който в мене вярва...
Красотата ще спаси света, ала в спорта и...
Който в мене вярва...
Красотата ще спаси света, ала в спорта и...
КИРИЛ ПЕТКОВ СТАВА КЛИЕНТ НА ЕВРОПРОКУРА...
Психодиагностика на деца и подрастващи. ...
КОЙ НАСАЖДА ЕЗИКА НА ОМРАЗАТА
Психодиагностика на деца и подрастващи. ...
КОЙ НАСАЖДА ЕЗИКА НА ОМРАЗАТА
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
Блогрол
1. ПРИШЪЛКА
2. МЕСИЯ В ОСТАВКА
3. СЯНКА ОТ КОПНЕЖ
4. Трохи от мимолетност
5. Разресва мислите сърцето
6. Шептят телата
7. Пияна вишна
8. Ухае любовта
9. Нежен плащ
10. Път е раздялата
11. Щастливо пълнолуние
12. Думи от вода
13. Нощем се раждам
14. Разцъфнал нар
15. А споменът се взира
16. Въздишат очите
17. Влюбена вечност
18. Замират секунди
19. Само сянка от копнеж
20. Незримото е зримо
21. Преплува далнини
22. Ладии от страст
23. МОИТЕ КНИГИ В МОИТЕ КНИЖАРНИЦИ :)) ОТКРИЙТЕ ...
2. МЕСИЯ В ОСТАВКА
3. СЯНКА ОТ КОПНЕЖ
4. Трохи от мимолетност
5. Разресва мислите сърцето
6. Шептят телата
7. Пияна вишна
8. Ухае любовта
9. Нежен плащ
10. Път е раздялата
11. Щастливо пълнолуние
12. Думи от вода
13. Нощем се раждам
14. Разцъфнал нар
15. А споменът се взира
16. Въздишат очите
17. Влюбена вечност
18. Замират секунди
19. Само сянка от копнеж
20. Незримото е зримо
21. Преплува далнини
22. Ладии от страст
23. МОИТЕ КНИГИ В МОИТЕ КНИЖАРНИЦИ :)) ОТКРИЙТЕ ...